میز اول

تحلیل سیاسی

میز اول

تحلیل سیاسی

مشارکت حداقلى؛ راهبرد دشمنان نظام اسلامى

دوشنبه, ۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۵۱ ق.ظ

مشارکت حداقلى؛
راهبرد دشمنان نظام اسلامى

 

 

8 دقیقه (زمان تخمینی مطالعه این متن)

 

 

اشاره: گزاف نیست اگر انتخابات ریاست جمهورى 1400 را یکى از مهمترین گردنههاى فراروى نظام اسلامى براى عبور از پیچ تاریخى بدانیم. اکنون کسى تردید ندارد که تمام توان دشمن از فشار حداکثرى ترامپى تا مهار حداکثرى بایدنى از رو درو قرار دادن مردم در برابر نظام به تلاش براى قهر از صندوقهاى راى تبدیل شده است. این مقاله به این شگردها و ترفندهاى شیطانى اشاره دارد.

     کلیدواژه: مشارکت؛ انتخابات؛ تحریم انتخابات

ↆ برای ادامه متن کلیک کنید.

مهمترین ترفندهاى استکبار رسانهاى براى مشارکت حداقلى

رصد و تحلیل و بررسى رسانههاى استکبارى و پیاده نظام آنان در خارج و برخى عناصر واداده آنان در رسانههاى داخلى حکایت از تلاش حداکثرى دشمن براى کاهش مشارکت پرشور مردم دارد. طبیعى است هرچه به 28خرداد نزدیکتر شویم این حملات پرحجمتر خواهد شد.

این شگردها عبارتند از:

1-   برجستهسازى کلید واژه تحریم انتخابات توسط رسانههاى غربى و عبرى و عربى و بازنشر آن توسط برخى عناصر تجدید نظر طلب در داخل؛

2-   القاء دروغین مهندسى انتخابات و مشخص بودن منتخب حاکمیت و بىاثر برشمردن راى مردم؛

3-   تحریف «دلخورى مردم از عملکرد بد مدیران» به «قهر مردم از نظام»

4-   تسرّى ناکارآمدى و ضعف مسؤولان مختلف به ضعف و ناکارآمدى نظام اسلامى؛

5-   عملیات سنگین تحریف رسانهاى براى تبدیل کاهش مشارکت به رفراندوم مردم برعلیه نظام

6-   برنامهریزى براى ناامنسازى و التهابآفرینى در مراکز مختلف اقتصادى و جمعیتى براى ناامن و بحرانى جلوهدادن شرایط کشور؛

7-   تلاش براى هراسافکنى از به قدرت رسیدن نیروهاى انقلابى و القاى تصویر سخت و ناکارآمد از کاندیداهاى انقلابى؛

8-   انتشار و بازنشر سریع و پرحجم نظرسنجىهاى جهتدار با هدف القاء ناامیدى جبهه انقلابى؛

9-   به چالش کشیدن ساختار انتخابات و فرایند انتخابات با تمرکز در تهاجم به شوراى نگهبان؛

10- فشار حداکثرى در مجامع بینالمللى بهویژه در حاشیه نشست وین و به کمک آمدن آژانس بینالمللى هستهاى براى تشدید فشار بر ایران و القاء این نکته که روى کارآمدن انقلابیون منجر به شرایط سختتر خواهد شد.

11- انگارهسازى کاذب و دوقطبى دروغین از آزادىهاى سیاسى و اجتماعى و متهم کردن جبهه انقلاب به مخالفت با آزادىهاى فردى و اجتماعى با بازتعریف حوادث و وقایع گذشته در طول 40سال و بهویژه در دى ماه 96 و آبان ماه 98

 

راهکارهاى مقابله با ترفندهاى دشمن

در میدان مقابله با شگردهاى دشمن اقدامات زیر بایسته است:

اول- دقت در مقابله با ترفندهاى دشمن در بیانات و خطبهها و در زمین طراحىشده آنان بازىنکردن؛ آنها دوباره وارد بازى فیلترینگ و کنسرت و حجاب و... خواهند شد. باید بدون ورود به پاسخ مستقیم از مطالبات اصلى مردم یعنى سختى معیشت و ناهماهنگىها و ناکارآمدىهاى مسؤولان و لزوم پاسخگویى آنان سخن گفت.

دوم- کاندیداهاى انقلابى نباید وارد واکنشهاى عصبى و پاسخگویىهاى فرصتسوز وارد شوند و با اخلاق و متانت به فرافکنىها پاسخ دهند.

سوم- مراقب باشیم! بخش عمدهاى از تمرکز دشمن در آتشبارى خبرى و تحریف و جعل گزارشها با استفاده از شبکههاى ماهوارهاى و اجتماعى؛ از روز یکشنبهى پس از مناظره تا 28خرداد خواهد بود. 5روز آخر منتهى به انتخابات باید مورد توجه ما باشد.

چهارم- براى تحقق مشارکت پرشور شناسایى نقاط حاشیه شهرها، روستاهاى پرجمعیت، بافتهاى مستضعفنشین و حضور میدانى گروههاى تبلیغى طلاب و دانشجویان انقلابى بسیار مهم است.

پنجم- در این باره محتواهاى خوبى تولید شده است که باید به حسب مخاطبان شناسایى و توزیع شود.

ششم- تبیین و تکرار این نکته که نیاز کنونى کشور و خواسته عمومى مردم روىکارآمدن یک رییس جمهور کارآمد، بابرنامه و کارنامه روشن و روحیه انقلابى و قاطعیت و قدرت جمعکنندگى و معتقد به ظرفیتهاى داخلى با رویکرد «ما مى توانیم» و داراى روحیه تعامل با همه دولتهاى جهان- غیر از رژیم صهیونیستى و آمریکا-بهویژه داراى نگاه به شرق و همسایگان ایران است.

هفتم- تبیین این موضوع مهم که کاهش احتمالى مشارکت مردم در انتخابات بهخاطر دلخورى مردم از عملکردهاست نه ناامیدى از نظام. و اینکه مشارکت 66/50 درصدى (کمتر از51) در سال 72 (دوره مرحوم رفسنجانى) بوده است و هیچگاه تلقى به قهر مردم از نظام نشده است، در همان سالها هم تورم 49درصدى مردم را دلخور کرده بود.

هشتم- تبیین این نکته که گره زدن 8ساله کشور به سیاست خارجى و غفلت از ظرفیتهاى داخلى موجب این مشکلات شده است.#

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • دوشنبه, ۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۵۱ ق.ظ
  • میز اول